Cyklomaraton Tour 2013 Okolo Ústí

21.07.2013 16:28

Tento závod jsem zařadil jako trenink před závodem v Chuchli abych zjistil jak na tom jsem v závodě po vyčerpávajícím MTB Trilogy. Jeden závod z této serie jsem jel vloni a nemám na to moc pěkné vzpomínky (https://www.algheroteam.cz/news/cmt-okoloprahy/). Nedělal jsem si tedy žádné iluze a vyrazil na závod ze dvou důvodů: 1) je to kousek od Teplic odkud pocházím a za 2) přívětivé startovné i pro registraci na místě. Vše jsem tedy naplánoval a sobotní program byl nakonec dost nabitý. Vyrazil jsem před 9 a do místa závodu dorazil lehce po 10. Značení a navigace zcela bez problému. Zašel jsem pro číslo a šel se nachystat. Mezitím hlasili, že na D8 se stala nehoda a uvízlo tam mnoho závodníků a tedy start bude posunut o cca 30min. Jel jsem si tedy projet úvodní km a udělat několik pěkných fotek. Po návratu jsem ještě odpočíval u auta a čekal na instrukce ohledně startu. Trochu překvapivě kolem třičtvrtě na 12 se dozvídáme, že start bude podle plánu tedy ve 12. Trochu mě to rozhodilo, protože se snažím si zažít určité předzávodní chování. Ve dvanáct se vydáváme na trasu. Úvodní metry trochu nešťastně z kopce, ale naštěstí nikdo nejančí a po chvilce se trať zvedá do prvního krátkého asfaltového stoupání. Není to dlouhé, ale balík cyklistů se již pěkně naděluje. Daří se mi skočit nemálo závodníků, ale již na vrcholu stoupání pociťuji, že dnes nebudu mít den a nejsem schopen jet v tempu. Následuje velmi cyklocrosová trať po loukách, což mi absulotně nevyhovuje a začínám se propadat. Další úsek v prašných muldách je pro mě celkem utrpení. Nic nevidím, vdechuji prach a moje psychika je na tom dost bídně. Další km po louce a já nejsem schopen jet, nohy nejsou špatné, ale hlava stávkuje a nejsem schopen se dostat do tempa. Profil trati mi překvapivě nevyhovuje, obvykle mi krátké kopce sedí a na těchto tratí jsem dobrý, tady je vše naopak. Po prvním bufetu je trať jižpěkně jezdivá, ale propadem na chvost závodního pole se mi nedaří najít motivaci a rozhoduji se závod nedokončit a chystám se to zabalit po prvním okruhu. Km utíkají a trať je opravdu pěkná, pořád nahoru dolu, ale nijak obtížná, vše je jezditelné. K závěru prvního okruhu už nezávodím a jedu dost na pohodu. Po průjezdu nahlašuji nedokončení a balím se na odjezd. Nebyl jsem na tom úplně špatně, ale prostě když nechce hlava, nejedou ani nohy. Závěrem jen musím zmínit velmi pěkný a jezdivý okruh, který nachystali pořadatelé. CMT je vyhlášen závody po silnici absolutně bez techniky. Tato trať (aspoň první okruh) vedla z 99% mimo silnici, techniky nebylo mnoho, ale zas pořád z kopce a do kopce, ostré zatáčky, prudké stojky, tedy něco se našlo. Prostě takový cyklokrosový okruh. Mě nesedělo to ježdění po loukách, to já nemám rád, ale zas lepší než po silnici. Tedy slušný závod.