Praha - Karlštejn Tour České spořitelny

28.07.2013 21:01

Další "domácí" závod. Zázemí závodu nedaleko domu a tak jsem si pro číslo zájel v pátek odpoledne na kole. Počasí na víkend slibovalo pěkné vedro a tak jsem byl plný očekávání zda se předpověď naplní. Naplnila. Ale popořadě. V sobotu jsem se mohl prospat, protože na start to mám na kole cca 20min a odpadlo všechno cestování. Do areálu závodu jsem tak dorazil 20 min před startem, zhodnotil nový povrch klusáckého oválu (lépe se na něm pojede) a rovnou se postavil na start, protože číslo 530 mi neposkytovalo výhodu startovního bloku a nechtěl jsem vyrážet úplně zezadu. Těsně před startem ukazoval teploměr na slunci hodně přes 30 stupňů a všem bylo jasné, že dnes to bude pěkná výheň. Po startu jsem nijak nejančil a jel dost v klidu. Nechtěl jsem udělat stejnou chybu jako před týdnem v Ústí, kdy jsem se totálně utavil hned po startu. První km jsou po rovině a tak nohy mají čas chytnout rytmus. Pohodový start jsem zužitkoval hned v prvním stoupání kdy jsem předjížděl ty, kteří mě předjeli na rovině. V lese bylo příjemněji a teploty se pohybovaly pod 30 stupňů. Profil není nijak náročný a trať je houpává nahoru dolu bez výraznějších kopců, převážně po širokých cestách a sem tam nějaký single, nebo louka. Pomalu jsem se dostal do tempa a zhruba od 10km se mi jelo opravdu skvěle. První zrada přišla ve sjezdu po louce cca 20km kdy mi odešel držák na kameru, která se poroučela k zemi a než jsem to zjistil, zastavil a vrátil se nahoru zpět utekly mi drahocené minuty. Navíc mi odjela skupina se kterou jsem měl v plánu vydržet až do cíle. Nechtěl jsem blbnout, ale na druhou stranu jsem chtěl skupinu sjez zpět a tak jsem zvýšil usílí a těžil z toho, že se mi jede dobře. Pomalinku jsem si je stahoval a na cca 30km už jsem byl zpět. Jak jsem byl rozjetý v tempu chtěl jsem toho využít. Bohužel jsem se snažil v jednom sjezdu předjíždět mimo ideální stopu a doplatil jsem na to. Poroučel jsem se k zemi. K mé smůle ještě na pravé rameno. Naštěstí rameno vydrželo a tak jsem si dal jen chvilku oraz a pak pokračoval dál.  Po pádu jsem se už nedokázal dostat do rytmu a tak jsem zbytek závodu dojel v klidnějším tempu. Pomalinku se začaly projevovat následky pádu a celkem dost mě zlobil kotník. Sjezd do Radotína už mi vykouzlil úsměv a věděl jsem, že ještě jedno škaredé stoupání, sjezd a jsem v cíli. V osledním sjezdu byla novinka a to sjezd schodů. Původně jsem si myslel, že bych to jel, ale nakonec jsem si to rozmyslel a šel raději cestou jistoty a v klidu to sešel. V posledních km byla poslední změna trati oproti minulým rokům a to dojezd zezadu na klusácký ovál. Tady už jsem nechtěl ani závodit a jen chtěl v klidu dojet. V závěru se kolem mě přehnal jeden závodník a tak jsem to zkusil, ale nastoupil jsem příliš pozdě. Výsledek oproti loňsku o dost (45min.) horší, tedy čas 3:42:36, 606 ze 722 celkově, v kat. 235 ze 264.