Převodník 36z

20.08.2017 09:07

Příchodem jednopřevodníků se nejčastěji řeší jaký převodník použít, aby rozsah převodů byl ideální a pokryl jak stoupání, tak i šlapavé úseky po rovině. Při koupi jsem měl na kole 30z, které odpovídají zaměření kola na tradiční XC. Pro maratony ale chyběl těžký převod a tak sem brzy přešel na 32z. Před Trilogy jsem zvažoval zpět 30z a dokonce i 28z, ale nakonec jsem nechal jak bylo a etapák jsem zvládl. Na zbytek sezony jsem se rozhodl přeskočit 34z a rovnou nasadit 36z. Nejsem nějak extra posedlý výpočty převodů atd., tedy moje rozhodnutí bylo čistě pocitové s tím, že pokud to nepůjde, tak vrátím 32z. První seznámení bylo překvapivě hodně v pohodě, ale byl jsem odpočatý po dovolený. Vyzkoušel jsem nějaké svoje oblíbené kopce a ve většině případu se dalo vše jet. Občas musím ze sedla, což je v pohodě pokud je suchu. Za mokra už to může koplikovat výjezd. Celkově tedy první dojmy z 36z dobrý a čekal mě první test v závodě. Ten vyšel na KPŽ v Chrudimi a trať to byla přesně na těžší převody. Žádné dlouhé prudké stoupání, hodně šlapavé pozvolné výjezdy i sjezdy. Otestováno tedy s maximální spokojeností a zpět 32z budu dávat jen na Sudety, pokud je pojedu. Já se po roční zkušenosti kloním k názoru, že jednopřevodník je dobrý na klasické XC, ale na maratony bych volil do budoucna raději dvouplacku, ale nyní se zdá mám poladěno a tak si budu užívat jednoduchosti 1x11.