SRŠSKÝ ¼ MARATON

23.11.2013 15:52

Tak jsem se dal na běhání... Nikdy předtím jsem neběhal, ale protože cíl pro letošní zimní přípravu je i snížení "velikosti" mých nohou tak běhání je dle doporučení ostatních nejlepší způsob jak toho dosáhnout. Dostal jsem tip na Sršský maraton https://www.sksrch.cz/ kde se běžely varianty 1/4, 1/2 nebo maraton. Já se pochopitelně rozhodl pro 1/4, protože nemám žádné zkušenosti a nechtěl jsem nějak blbnout. I tak pro mě bylo 10,5km poměrně velká porce. Jak se blížil datum startu uvědomil jsem si, že zas taková sranda to nebude. Nikdy jsem 10km neuběhl a tak jsem si to musel aspoň jednou před startem otestovat. V rámci treninku jsem desítku zaběhl za 1h 12min. Termín startu se nezadržitelně blížil. Předzávodní přípravu jsem nastavil jako u biku. Do Srchu jsem přijel s dostatečným předstihem, všechno okouknul a vyrazil na ragistraci. Nafasoval jsem číslo a ostatní věci, pak převléct do běžeckého a vzhuru na start. Příznivé počasí přilákalo dost závodníků bez registrace předem a tak se start posunul o cca 30min. To trochu zamrzelo, protože člověk už by běžel a chtěl být v tempu než postávat na startu. Když jsem se kouknul kolem došlo mi, že společnost mi dělají většinou lidé co už nějakou dobu běhají. Kdo by taky běhal na konci listopadu, hobíci jako já jistě ne. Doufal jsem, že nebudu poslední a co mě uklidňovalo byla skutečnost, že běžím jenom 10 a tedy na trati jistě nebudu nejdéle. Okruh vypadal celkem rozumně, povrch asfalt není na běh ideální, ale mě to nevadí. Délka 5.250m je ideální aby se z kroužení člověk nezbláznil, bufet vždy jednou za okruh. START ! Rozběhl jsem se až z poslední pozice, protože motat se vepředu nemělo smysl. Našel jsem si celkem rychle dobré tempo a běžel tak, aby mi to vyhovovalo. Trasa nebyla nijak zvlněná, jen dvě mírná stoupání. Celý první okruh se mi běžel až překvapivě dobře, na bufetu jsem si zastavil na teplý čaj, trochu si orazil a běžel dál. Do 7km jsem si ještě držel původní tempo, ale pak jsem již začal cítit stehna bylo třeba si několikrát zastavit a chvilku jít pěšky. Chůze však byla více bolestivá než běh a tak jsem raději běžel. Tak 1km před cílem začal fungovat adrenalin a já věděl že brzy doběhnu do cíle. Cílem jsem proběhl v čase 1h 8min. Tedy žádný extra čas, ale s přihlédnutím na skutečnost, že běhám ani ne měsíc jsem byl spokojený. Nezbývá naž tvrdě trenovat a trenovat. První závod v běhu mě maximálně nadchnul a chci se této aktivitě do budoucna věnovat více.