Šumavský MTB maraton České spořitelny

04.08.2013 20:42

Další závod ze seriálu KPŽ mě zavedl na Šumavu, konkretně do města Zadov. Už cesta mě naprosta uchvátila a místní prostředí je velmi krásné. Ostatně můžete posoudit sami v galerii na FB. Zázemí závodu jsem jako vždy našel bez komplikací. Po zaparkování jsem šel vyzvednout číslo a pak jsem zamířil na stánek Specialized. Na tento závod jsem si domluvil zapůjčení stumpjumpera 29". Kolo mi nachystali a tak jsem vyrazil zpět k autu. Proběhla klasika... číslo, oblečení, krém, jídlo atd. Počasí slibovalo teploty nad 30 stupňů a tak bylo jasné že to bude stejně náročné jako před týdnem v Chuchli. Z místa zázemí to bylo pěkně z kopce na start a tak jsem věděl co mě v prvních metrech čeka a už jsem věděl jak moc mě to bude bolet. Starty do kopce mi fakt nejdou a většinou tady dost ztrácím. A na Šumavě byl první kopec pěkně výživný a protože se zde jelo o prémie v celkové hodnotě 7.000,-Kč jelo se hned ze startu tzv. "full gas". Nenechal jsem se znervoznit a jel se schovat do lesa trochu otestovat kolo v terénu, abych si tu 29 trochu osahal. Taky řazení 2x10 pro mě bylo novinkou a musel jsem si zvykat. Protože jsem na tento závod měl jistotu startovního bloku dorazil jsem těsně 10min. před startem. Po startu se jelo dle předpokladu zostra, ale protože se snám a vím, že se nesmím utavit na startu jel jsem si svoje tempo a nenechal se rozhodit, popř.vyhecovat. Úvodní kopec jsem zvládl bez komplikaci a trať se následně začala již příjemně vlnit. Popravdě žádná technika, většinou se jelo po širokých polních a lesních cestách, popř. po asfaltu. Děvětadvacítka jela skvěla a na tento profil trati to bylo ideální kolo. Neuvěřitelný polikč km. Překvapivě když přišla krátká prudká stojka, dokázal jsem zůstat v sedle a výjel i to, co bych jistě s 26 tlačil. Naopak zklamání byla neochota kola jet do táhlých né moc prudkých kopců. Rovina, popř. jízda z kopce je na tomto kole je fantastická. Komplikace přišla po 20km, kdy se začala projevovat chyba v podobě sedla na půjčeném kole. Bylo o dost užší než jsem zvyklý a brzy to začalo být dost nepříjemné. Později se přidali bolesti zad, které mě trápili už přes týden a při silovém šlapání se ozývali dosti silně. Km za km a závod se pomalu stal soubojem s bolestí. Když to namícháme s teplotou přes 30 stupňů tak máme další pěkný očistec. V polovině závodu bylo zpestření v podobě průjezdu náměsti ve městě Vimperk. Další km už jsem se snažil nemyslet na bolest a asoň trochu si závod užít. Neměl jsem tachometr a tak jsem jen odhadoval kolik ještě zbývá. V závěrečné aspoň trochu technické pasáži jsem si kolo otestoval a opravdu spokojenost i zde. Cílem jsem projel v pohodě v čase 4:12:24 na 373 pozici z 456, v kat. 128 ze 147. Po dojetí jsem zajel umýt kolo, které jsem pak vrátil, zašel se najíst a pak do sprchy dát se dohromady. Protože už bylo i dost hodin rozhodl jsem se zůstat na tombolu. Nevyhrál jsem v tombole, ale odvážím si super zážitky nejen z prvního závodního seznámení s 29" koly, s převodem 2x10, ale i s krásnou přírodou a taky po delší době známa bolest když nesedí sedlo. Další závod ve Varech a zas budeme startovat do kopce...