Author Šela Maraton

06.05.2017 21:31

Šela patří mezi moje velmi oblíbené závody. Do Lipníku jsem dorazil už v pátek, ale dost pozdě večer a tak jsem si šel rovnou lehnout. Ráno jsem si přivstal, vyzvedl číslo, dál si na náměstí v kavárně kávu a čerstvé koblihy. Zkrátka pohoda. Pak převlíknout a vyrazit na start. Tradičně jsem nic nehrotil a odstartoval z poslední pozice. Celkem rychle jsem se v úvodních km posunul něco málo dopředu, ale protože šlo o můj letošní první delší závod ke 100km, tak jsem byl v klidu. Úvodní čast je hodně technická a vede single tracky kolem hradu Helfštýn. Deštivé dny před závodem trať ještě trochu ztížili, ale pořád to bylo dobré a v pohodě jezditelné. I přesto, že technika není moje silná stránka, si začátek vždy užívám a velmi mě baví. První výšlap na Helfštýn jsem si užil a sil bylo ještě dost. První bufet, doplnit energii a povzbuzení od přítelkyně. Následuje hravý sjezd z hradu. Trasa pak následně vede střídavě po širších cestách a jezdivých singlech. Na druhém bufetu, zhruba 25km, mi poprvé začné být o něco hůře a nohám se vůbec nechce. Naštěstí se to daří rozjet, ale už to není ono. Nohy netáhnou jak bych si přál zejména po rovinách, kde bych čekal, že poletím. To se ale neděje. Na Zbrašov dojíždím po dlouhých tři a půl hodinách. Tady už zápasím sám se sebou. Vůbec se mi dál nechce. Naštěstí chytám skupinu dalších tří jezdců a tak si jedu s nima a snažím se překonat krizi, ze které nevede cesta ven. Občas se rozjedu, ale pak zas zhasnu jak svíčka a jsem dojet. Bufet Uhřínov na cca 65km vítám a snažím se nabrat energii na zbytek cesty. Zbytečně. Při stoupání na Slavkov mi vypne hlava a je vymalováno. Sjíždím z trati a vydávám se směr Lipník. Cestou relaxuju a snažím se překonat nepovedený závod. Pod Helfštýnem zvolím špatný směr podél vody a pěkně si najedu km navíc. Protože musím nahlásit DNF v cíli, čeká mě ještě jeden výšlap nahoru na hrad do cíle. Pomalu se tam dostanu, nahlasím nedojetí a valím relaxovat na hotel. Nakonec to dalo slušných 85km a i když jsem nedojel závod, kvalitně jsem potrenoval.