Opárenské Okruhy

07.10.2017 21:46

Malý závod nedaleko domova, ale velmi mile mě překvapil. O závodě jsem se dozvěděl v domácím cykloshopu a protože mi zapadal do příprávy na nedělní start v cyklokrosu, využil jsem toho a rozhodl se zúčastnit. Závod dle slov přátel sliboval zhruba hodinku v zápřahu, tedy opravdu ideální příprava na cx. Letos však došlo ke změně trati a tak nikdo moc nevěděl jak to bude s náročností. Dopoledne jsem kvalitně posnídal a po půl jedenácte se vydal na kole směrem Opárno. Navigace slibovala necelých 30km cesty mimo hlavní tah a částečně po cyklotrase. Cesta byla překvapivě pěkná a objevil jsem i zajímavé úseky, které určitě využiji v rámci treninku. Přehopnout se středohořím však bylo třeba a tak jsem si dal celkem pěkný kopec na rozehřátí. Když jsem dorazil do místa startu dal jsem si čaj na zahřátí, vyzvedl číslo a zkoumal zázemí. Narazil jsem i na několik známých tváří. Do startu zbývala necelá půhodinka a tak jsem využil možnost projet si zaváděcí okruh, abych věděl do čeho jdu. Odložil jsem bundu v zázemí a vyrazil na trať. Okruh sliboval necelých 5km bikové trati. Od startu do kopce, chvilku po asfaltu a následně stoupání lesní cestou, kde to po mokrých kamenech nepříjemně klouzalo. Následoval kousek po široké cestě a šup do lesa na pěšinu, kde to nepříjemně klouzalo a hned jsem věděl, že moje obutí a tlaky v něm nejsou pro tuto trať ideální. Co se dá dělat, nějak se s tím poperu. Pozvolné klesání a ostrá levá. Technicky nic náročného. Další metry trati byly opět bezestarostí. Vše pěkně jezditelné, jen udržet kolo na blátě bylo náročné. Následně se okruh zlomil do druhého stoupání na okruhu. Zde byl úsek, který se běhal, i když s trochou štěstí projet jistě šel. Mě se to však nepovedlo ani jednou. Trochu jsem tedy popoběhl a pokračoval dál. Závěrečný sjezd nedělal žádné starosti. Nájezd na asfalt a jsem na startu. Startovní pole čítající asi 50 závodníku již bylo nachystáno a pořadatel hlásil 5min do startu. Zařadil jsem se a čekal na start. Po startu došlo k okamžité selekci a já si jel zezadu celkem pohodu. Po nájezdu do trerénu jsem za to vzal, ale vubec mi to nesedlo a nahoru přijel celkem ko. Následující sjezd mě dost rozhodil a kolo mě vůbec neposlouchalo. Chtěl jsem se srovnat na šlapavé pasáži, ale moc to nešlo. První kolo jsem objel a bylo jasné, že vzhledem k tomu co mě ještě čeká (cesta po vlastní ose domů) to zřejmě dnes moc dobře nevypadá. Dal jsem si druhý okruh a protože to znamenalo i se zaváděcím ökruhem 60min v solidním tempu, svěsil jsem nohy a odstoupil ze závodu. Trenink na zítřejší cx kvalitní, ale drtit dalších 40min se mi už nechtělo. Nahlasil jsem DNF, dal si čaj na zahřátí, oblekl se abych neprochladl, rozloučil se z kamarady a vyrazil směr domů. Z Opárna jsem si musel zas vyšlápnout přes středohoří a pak dlouhý, studený sjezd. Tady jsem trpěl, ale bunda chránila co mohla. Zbývající km už byly v pohodě, i když únava jž byla znát. Po cestě ještě umýt kolo a rychle domů do teplé vany. Závod se mi líbil, ale překvapil mě náročností a příště bych raději dojel autem a víc si zazávodil. Tak příští rok.