Specialized Tarmac

08.04.2017 07:52

Tarmac je moje poslední kolo o kterém jsem se ještě více nerozepsal. Pořizoval jsem ho už loni v létě. Když jsem se rozhodoval o výměně silničního kola chvilku jsem koketoval s myšlenkou pořídit nějakou italskou klasiku. Do užšího výběru se dostalo Cipollini, ale nakonec zvítězil rozum nad srdcem a přiklonil jsem se ke Specialized, kde byl pro mě ideální poměr cena/výkon. Otázku zda Tarmac nebo Roubaix jsem taky rozsekl celkem rychle, přeci jenom silniční kolo má být bez kompromisů. A to je Tarmac. I když Roubaix je na naše silnice možná vhodnější. Ale jak jsem řekl... bez kompromisů. A jaký model? Chtěl jsem elektronické řazení. Tím se výběber zúžil a volba padla na model Comp UDi2, tedy nejdostupnější model s elektronickou sadou Shimano Ultegra. O dodání stroje se postaral HPM Sport v Teplicích, odborný a vstřícný prodejce kol nejen značky Specialized. První dojmy z kola jsou fantastické, pořád si vybavuji jak jsem se byl poprvé projet. Špičková tuhost celku, kolo jde krásně za výkonem, ale zajišťuje dostatešné pohodlí díky vyborné geometrii s kvalitní karbonovou vidlicí a sedlovkou. Velmi rychle jsem si zvykl. Vše funguje výborně a byť jsem zprvu měl v plánu měnit kokpit, nakonec jsem od toho ustoupil a zanechal původní. Nejslabším místem celku tedy zůstaly výplety, které jsem poměrně brzy vyměnil za karbonové od značky Token, model ET385. To zas kolo posunulo o dost dál. V této sestavě už není moc co kolu vytknout, váha je už limitní vzhledem ke skutečností, že já nejsem žádný drobek s váhou 85 až 95 Kg. Aktuálně mám na kole najeto několik tisíc km. Kolo mě vyhovuje ve všech směrech. V jizdě po rovině, která je mi nejbližší, plně přenáší výkon na silnici, nejsou žádné ztráty. Nerovnosti zvládá výborně a velmi dobře reaguje na pokyny jezdce. Změna směru, vyhnutí nerovnosti, popř. řešení nečekaných událostí je snadnější. Akcelerace při nástupech výborná. Ve sjezdu se chová kolo čitelně, při zalehnutí za řidítka je pořad dobře ovladatelné a neztrácíte díky tomu výkon. Při jízdě do kopce, která je mou nejméně oblíbenou, je kolo klidné,a díky své nízké váze výjezd na vrchol opět dost ulehčuje. V krátkých kopcích letí neskutečně nahoru, to mě baví hodně. Samostatnou kapitolou je pak elektronická sada. Nemám srovnání s konkurencí, ale Shimano patří obecně k nejlepšímu v el. řazení a já mohu potvrdit. Velmi rychle si zvyknete na snadné a pohodlné ovládání, kdy řazení je opravdu bez námahy. Odpor je však dostatečný, aby nedocházelo k nechtěnému zařazení. Každému kdo pochybuje doporučuji. Opravdu je to výborné a k mechanice bych se už vracel velmi nerad. Celkový dojem z kola je teď tedy maximálně vyhovující, tedy špičkové závodní kolo bez kompromisů s dostatečným pohodlím a výbornou sadou.