Brýle Bollé Vortex

17.03.2017 18:39

Už roky vozím sportovní brýle Oakley a tak jsem se rozhodl, že je na čase se podívat i na jiné možnosti. Shodou okolností se mi dostala do hledáčku francouzská značka Bollé, která je známa zejména v oblasti lyžovaní. Produkty pro cyklistiku pro mě byla novinka a tak jsem neváhal a vyrazil zjistit co mi je Bollé schopné nabídnout. A je toho dost. Paleta sportovních brýlí je dostatečně pestrá a to nejen z pohledu barev, ale i modelů. Vzhledem k aktuálnímu počasí, kdy je často pod mrakem, prší, ale i už svíti slunce, jsem sáhl po modelu Vortex s photochromatickými skly. Vzhled je vždy osobní otazkou, mě model Vortex vyhovuje a splňuje moje očekávání, tedy jednoduchý, čistý, žádná vystřednost. V černé barvě ideální multifunkční sportovní brýle.

První dojem je výborný, brýle jsou velmi lehké. Vážně lehké! A to je mám pořad jen v ruce. Po nasazení je dojem lehkosti ještě intenzivnější a ani si moc neuvědomuji, že mám nasazené brýle. Průhledu obroučky nijak nebrání a vůbec nenarušují pohled. Skla nijak nezkresluji pohled, který je velmi dobrý i přes zaoblení je vše v pořádku. Na přání je možné dodat vč. dioptrií, což je další plus. Obecné seznámení máme za sebou a doposud si brýle vedou výborně dle očekávaní v této třídě. První příležitost k seznámení při sportu využívám na kole silničním. Počasí ideální na testování zatmavení. Vyrážím pozdě odpoledne po práci, ale slunce ještě svítí. Zatmavení je velmi rychlé. Po chvilce jizdy zastavuji a využívám další výhodu těchto brýlí - možnost nastavení nosníku. Upravuji dle potřeby a pokračuji. Za jizdy brýle dobře sedí a to i při jízdě ze sedla. Schválně zkouším cukat hlavou, ale drží dobře. Pokud mě někdo viděl, musel si myslet, že jsem blázen na kole. V rychlostech kolem 35km/h nevnímám žadný průvan, protože odvětrávání je po stranach, nikoli jak byvá obvyklé zpředu. Toto velmi oceňuji ve sjezdu, kdy při rychlostech nad 60km/h vůbec nefouka do oka a nemám tak obvyklé trable s kontaktními čočkami. Občas se mi stalo, že mi to čočku tzv. "vyfouklo", ale tady je vše jak má být. Super. Se soumrakem jsem ani neregistroval, jak se brýle rozjasnili a domů přijíždím s čirým sklem. Na silnici brýle obstaly na jedničku a v několika detailech předčili i má očekávání a současné brýle.

Další prověrka je na biku. Tady mě zajímají zejména dvě věci. Zaprvé mlžení. Prudký kopec + velmi nízká rychlost + vysoká intenzita = mlžení skel. Ochrana proti mlžení funguje dobře a spolehlivě. Ve srovnání co mám, tak doposud nejlepší výsledek. Zamlžení jsem zažil jen při smrkání na místě a ihned po rozjetí vše bylo v pořádku. Zadruhé zatmavení v přechodech. Není nic horšího, než vjet do lesa a nic nevidět. Schopnost rozjasnění je výborná a velmi rychlá. Pochopitelně to není za vteřinu, ale je to dost rychlé na to, aby jsem dokázal dobře číst terén při zajetí z louky do lesa. Během jízdy mě zastihl déšť a tak mohu i potvrdit schopnost skel odpuzovat vodu. Bláto už ne, ale to se ani neočékává.

Celkový dojem je tedy výborný a všechna očekávání byla naplněna a některá i překonána. Brýle jsem otestoval i při běhání a ani zde jsem nenarazil na nějakou komplikaci. Prvotní investice je odpovídájící a  dostanete velmi kvalitní produkt. Velmi se těším na další produkty značky Bollé. Níže přikládám ještě par fotografií.