ČP CX Masters Jabkenice

08.10.2017 21:58

Můj první cyklokrosový závod. Na tenhle okamžik jsem se moc těšil. Ráno vše tradičně v předzávodním režimu, ale jistá "nová" nervozita tam byla. Po příjezdu jsem došel na registraci, nafasoval číslo na celou sezonu a šel se převléknout. Počasí nic moc, ale pořád na cx solidní. Jistě bude v sezoně hůř. Na rozjetí už moc času nezbylo, projel jsem se pár metru a už se stavěl na start. Na startu kolem 50 borců a bylo hned jasný, že dnes to bude dřina. START! Všichni pryč a já koukám jak puk. Cyklokros se opravdu jede na bomby. Rozjíždím se a po prvních 50m opouštím asfalt na celý zbytek okruhu. První část je namotaná kolem hřiště a je celkem jezditelná. Bláto je všude, ale pořád se to dá. U hřiště jsou i pro cx tradiční překážky, zde v podobě velkých klád. Skákat je rozhodně nebudu. Poprvé seskakuji a přebíhám. Následné nasednutí má do toho co znáte z televize jako skok na kolo hodně daleko. Mám se co učit. Následující "hupy" s blátem mě baví. Méně pak už hromada bláta na trati. První část za mnou a jede se do lesa. Tady už přituhuje. Sjezd je hrana, ale kolo drží dobře. Mám sice duše, ale ufoukl jsem dost, zhruba na 1,5atm a plášť drží kvalitně stopu. Jede se dál lesem a tady už je dost znát nezkušenost, ztrácím rychlost, drobné brdky neumím běhat. Bláto opravdu všude. Na chvilku se vyjede z lesa na louku a opět zpět do lesa. Ty malý sjezdy si nevěřím a raději běhám. Jsem poslední a jedu si svoje. Trochu jsem ztratil kde přesně byly schody, ale byly někde v lese. Další výjezd co šlapu, sednu na kolo a jedu dál. Poslední sjezd a výjezd a jedu z lesa. Několik toček a najíždím na asfalt.  Jede se do dalšího kola. Už vím co mě čeká a tak si dovoluji víc. Hodně mě to baví a cx je parádní zábava. V polovině druhého kola mě dojíždí už borci o kolo. Masakr. Kruté srovnání s realitou. Naštěstí je to dost nadělené a závodníkům nepřekážím a vše na trati funguje dobře. Po druhém okruhu se ptám pořadatele zda mohu pokračovat a můžu. Jedu do třetího okruhu. Už si dovoluji opravdu hodně a zkouším co vydržím já a i moje kolo. Stopa tak není úplně ideální a kolo je už velmi zablácené. V druhé časti okruhu mi padá řetěz a chvíli to vypadá na konec. Nakonec se mi podaří v hromadě bláta najít převodník, trochu ho očistit a nahodit řetěz. Pokračuji dál, ale ztráta už je velika a dostavám od vítěze druhé kolo a to znaméná, že v cíli končím. První účast na cx je tedy za mnou. Poslední, ale spokojenej. Převlékám se do suchého a teplého, nakládám kolo a valíme směr domu. Za týden se těším na další účast a snad se bude dařít více. Doma dělám očistu kola a pobavilo mě, že závod jsem jel 48min a kolo jsem dával do stavu před závodem minut 90. Tak to je cyklokros.