KPŽ - Odry

22.09.2012 20:08

Ani se tomu nechce věřit, ale sezona KPŽ 2012 je již za námi. Mám pocit, že je to nedávno, co jsem stál na startu v Brdech a najednou jsem již na Oderské mlýnici... Na Moravu jsem dorazil už v pátek v noci. Do areálu závudo jsem dorazil těsně před 10h, v klidu zaparkoval a šel pro číslo. CO jsem netušil a dnes tobyla velká loterie bylo jak se obléci. Dopoledne pršelo a počasí se vůbec netvářilo příznivě. Když jsem nachystal kolo jel jsem se trochu rozjet. Tradičně jsem si dal první km po startu, tady se to tak příjemně vlní, trochu kopce, ale pořád po široké cestě. Když jsem se vrátil do areálu šel jsem si ještě projet legendární stoupání na Mlýnici, kde je pokaždé super atmosfera a sejde se tu plno fandících lidí. Kopec je asfaltový, ale místy sklon dosahuje až k 17% a průměr dle mě nejde pod 14%, a tak je to opravdu výživné. Navíc to není žadný 50m krátký stoupák, ale pořádný kopec, odhadem tak 400m. Tak i toto stoupání jsem si najel a protože jsem neměl číslo, co by mi zajišťovalo startovací blok, rozhodl jsem se už přesunout do prostoru startu a dobrou pozici si vystát. Abych neprochladl zajel jsem se ještě převléknout a vzal si suché triko + dres. Do startu zbývalo cca 30 min a počasí se tvářilo, že se umoudřilo a mohlo by být fajn. Aktuálně se telota šplhala k 16 stupňům, tedy o dost příjemnější než 9 co jsem měl na rozjíždění. Konečná varianta dlouhé triko + dres + návlekyna nohy se ukázala jako nejlepší, ale přeci jenom pro jistotu jsem si vezl bundu vzadu v kapse. Po startu se jelo hnedka z ostra a protože už to byl poslední závod KPŽ sezony chtěl jsem si ho hlavně užít. Nijak jsem nebláznil a jel si vše na pohodu. První okruh utekl strašně rychle a ani jsem neregistroval nějakou výraznou událost v této části závodu. Prostě se to pořád houpalo nahoru dolu po široký cestě. Pro mě ideální situace. I když možná jednu ano - na travnatém výjezdu mi začalo zlobit řazení a sekal se mi řetěz. Trochu jsem se toho obával,ale na první pohled bylo vše ok a tak jsem nevěděl co to zlobí. Musel jsem věřit, že šlo o nějakou dočasnou závadu. Při nájezdu do druhého okruhu nás čekal  avizovaný kpec na Mlýnici. Atmosfera fantastická, lidi na vás křičí a hecují vás co to jde. Tady nejde jet jinak než naplno a pokud se to dá, člověk se zvedne ze sedla a jde na dno svých sil. Ale stojí to za to a diváci si to za to fandění zaslouží. PO Mlýnici se člověk chvíli dáva dohromady, ale pakto zas valí nahoru dolů. V druhé polovině závodu bylo dost rychlých sjezdů a tak to opravdu letělo.Občas nějaká technika a než se člověk nadál už měl před očima ceduli 5KM cíl. Do cíle jsem dojel v předpokládaném čase a vzhledem k tomu, že jsem si závod užíval mám pro příští rok motivaci pro zlepšení. Sezona KPŽ je za námi a nutno říct, že byla vydařená. Celkové výsledky ještě nejsou, ale já jsem sám za sebe spokojený, dojel jsem 7 závodů z 9 a to je dobré. Do konce roku mě ještě nějaké zavody čekají, ale už pojedu na pohodu a nebudu již nikde bláznit (ne že bych dosud jezdil hranu, ale už nebudu tak dřít..). Letos bylo prioritou KPŽ + Trilogy a tedy mám splněno, byť ne s očekávanými výsledky.