SYMBIO+ CROSS COUNTRY DOLNÍ JIRČANY

06.10.2012 21:48

Závod v Jirčanech sliboval příjemné zpestření v závěru sezony. Do akcí jsem ho zařadil až na přelomu spen/září, ale i tak jsem se na závod velmi těšil. Nejednalo se o standardní maraton, ale závod na 4 kola na10km okruhu.  Toto mělo výhodu v tom, že víte co Vás čeká a člověk je schopen si rozvrhnout síly. Trasu jsem si chtěl najet už během týdne, ale bohužel nebyl čas a navíc mě trápilo i zdraví, kdy jsem celý týden vůbec netrenoval. Vše jsem tedy vsadil na ostrý start v sobotu. Do prostoru závodu jsem dorazil dopoledne, vyzvednul číslo a připravil se. Počasí vyšlo fantasticky a v sobotu teploty přesahovaly 20 stupňů. Protožečasu jsem měl dost rozhodl jsem se projet si okruh ještě před závodem. Trasa byla velmi pěkná.. Začínalo se tahlým stoupáním po dobré cestě, následoval sjezd do lesa a technická pasáž v lese s nepříjemným stoupáním po kořenech. Potom byla pasáž po asfaltu a sjezd po louce, tady  bylo dobré jet ve skupině, protože tu celkem dost foukalo. Za loukou byl opět technický sjezd a následoval brod, po něm prudké stoupání několik metrů, asi jediné místo na trati kde se tlačilo. Po výjezdu z lesa nás čekal rychlý sjezd po lesní cestě. Po sjezdu přišel prudký asfaltový kopec, který pokračoval výjezdem v lese. Opět technický sjezd po louce, která byla podmáčená a blátivá. Prudká stojka a poslední stoupání po louce v trávě. Následný sjezd po kamenech a rovina směrem k cíli. Po výjezdu z lesa usek po asfaltu, zajímavé spestření s asfaltovou stojkou a otočkou, následuje nájezd do dalšího kola. V rámci projetí tratě mi okruh trval cca 40min. Trochu jsem si odpočinul a zařadil se na start. Po startu se jela podlaha a tak jsem se snažil držet. Už v prvním stoupání se startovní pole cca 150 závodníku solidně nadělilo. V polovině prvního kola už jsem měl skupinu, v které jsem chtěl zůstat až do konce. Bohužel jsme se různě trhali ve sjezdech a výjezdech a tak pohromadě jsme jeli opravdu málo. První a druhé kolo se mi jelo celkem dobře. Sice jsem neměl najeto, ale jelo to. Seklo mi až ve třetím kole, kdy jsem litoval, že jsem jel okruh před závodem. Třetí okruh jsem se tedy protrápil a krize pokračovala s nájezdem do čtvrtého. Naštěstí vidina konce závodu mi dodala energii a od poloviny posledního kola už mi to zas celkem jelo. Do cíle jsem dojel s časem pod 3h. Mylsel jsem, že to bude rozhodně lepší, ale vzhledem ke skutečnostem jsem nakonec výkon zhodnotil jako dobrý. Závod se mi moc líbil a pořadatelům patří veký dík. Začínám mít pocit, že takovéto menší akce se mi líbí víc než velké seriály.