Zbraslavský MTB marathon Trek „Cukroušův Mazec“

01.05.2013 20:59

Druhý závod sezony potvrdil to, že jakmile závod začíná kopcem, je to pro mě utrpení. Naplánovaný trojboj jsem si ulehčil alespoň tak, že jsem se z trasy 69km přehlásil na 35km. Převýšení přes 1000m na 35km je celkem dost a jet ten okruh 2x si po pravdě nejsem schopen ani představit. Ještě nemám výsledky, ale čas jsem měl cca 2:49:00 a pozice je někde kolem 100, tedy téměř poslední. Počasí nepřálo, sice nepršelo, ale teploty kolem 13 stupňů nebyly úplně ideální. Už úvodní stoupání dalo vědět, že tento závod bude zase pěkně bolet. Nájezd po asfaltu je ještě dobrý, ale jak se vjede na pěšinu náročnost se zvyšuje. Toto stoupání jsem ještě zvládl celkem ok a mohl pokračovat dál. Následoval celkem pohodový úsek, který narušila skutečnost, že cca na 6km se smotali závodníci vepředu a bohužel jeden zůstal ležet. Při mém průjezdu již byla na cestě k místu nehody záchranka. Klučina byl dost pomlácenej. V cíli říkali, že má zlomená obě zápěstí a je celkově dost pomlácený. Přeji brzké uzdravení! Pokračoval jsem dál ve svém tempu a v podstatě jel úplně sám. Zanedlouho byl první bufet, kde jsem si orazil a trochu pokecal s obsluhou. Další úsek byl nepříjemný sjezd, ale vše jsem zvládl. Následné strmé stoupání k vysílači je nad moje síly a musel jsem slézt a tlačit. Následný km byly oět v pohodě, snad mi vadily jen km po trávě, kdy nejsem schopen chytnou rytmus a mám pocit, že mi to vůbec nejede. Netrvalo dlouho a po sjezdu přišlo opět strmé stoupání. Není to ani moc do kopce, ale je to technicky náročné a pro mě je jednoduší i rychlejší slézt a tlačit. Potom co jsem se dostal nahoru se trasa ihned láme dolů pohodovým sjezdem. Další km v rozumném tempu až pod poslední, čtvrté, významné stoupání okruhu. Když jsem se vyškrabal nahoru měl jsem už všeho plné zuby. Naštěstí jsem již tušil, že se blíží konec a mělo by se vše pomalu otáčet směrem dolů do cíle. Tak se taky stalo a závěrečné km už jsem jel hodně napohodu. Do cíle jsem dorazil těsně za 1 a 2 na trati 69km, zkrátka kluci jeli 2x rychleji než já :-) Závod se mi i přes jeho vysokou obtížnost moc líbí. Před sobotní Šelou to bylo příjemné zpestření. Po dojezdu do cíle jsem si chvilku orazil, dal si jídlo a vyrazil domu. Doma sprcha a zpět na vyhlášení výsledků + tomboly. Moc pěkný závod a těším se na další ročník.